اندر احوالات این روزهای رسانههای تخصصی صنعت؛
آیا صادرات به هر قیمتی واجب است؟

اشاره به روند کاهشی حجم صادرات و ارزآوری یک شرکت پتروشیمی بدون قیاس شرایطِ روز بویژه نرخهای فروش صادراتی و داخلی بیشک اگر از سر عناد نباشد برآمده از کم آگاهی نویسنده است درست چیزی که این روزها در خصوص پتروشیمی نوری گفته شده و بدتر اینکه آن را به مدیرعامل جدید نسبت میدهند درحالیکه وی اواخر ۱۴۰۳ منصوب شده است!
با بررسی عملکرد ۱۴۰۳ «نوری» مشخص میشود صادرات برش سنگین نسبت به سال ۱۴۰۳ کاهش و فروش داخلی آن با نرخِ به نسبت بیشتر از نرخ صادراتی افزایش یافته است. فارغ از مباحث متنوع دخیل در صادرات یک محصول همچون تفاوت نرخ فروش صادراتی و داخلی، دردسرهای بازگشت ارز، کارمزد تراستیها و مشکلات حمل اما اگر نویسنده داستان ما اندک بررسی میکرد میدانست که حاشیه سود ناخالص صادراتی «نوری» تنها ۱۳ درصد است درحالیکه این عدد برای فروش داخلی تا ۲۶ درصد هم افزایش مییابد! هزینههای فروش، اداری و عمومی صادراتِ ۱.۰۷۸ هزارتن محصول نوری ۸ همت است درحالیکه این پارامتر برای فروش داخلی ۳.۶۹۴ هزارتن محصول فقط ۳/۴ همت است! یا اینکه حتی نوری از محل صادرات در سال گذشته زیان ده بوده درحالیکه از محل فروش داخلی به سود خالص ۲۹ همتی رسیده است.
اگر دلسوز نوری هستید بجای اینکه با همچنین تحلیلهایی همان اندک آبروی ماندهتان را ببرید به بدهی جاری بیش از ۴۰ همتی شرکت اشاره کنید که مدیریت جدید با آن دست و پنجه نرم میکند
برای مشاهدهی توییتهای حاجی چریک اینجا کلیک کنید.![]()
برچسب ها :پتروشیمی نوری ، حاجی چریک
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.




ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0