تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۳ - ۴:۱۴
کد خبر : 14479

با حضور عباس‌زاده انجام شد

رونمایی نظام نامه شورای عالی بازرسی و پاسخگوئی به شکایات صنعت پتروشیمی

رونمایی نظام نامه شورای عالی بازرسی و پاسخگوئی به شکایات صنعت پتروشیمی
نظام نامه شورای عالی بازرسی و پاسخگوئی به شکایت‌های صنعت پتروشیمی با حضور حسن عباس زاده، رئیس هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی رونمایی شد.

به گزارش فراز انرژی به نقل از نیپنا، نظام نامه شورای عالی بازرسی و پاسخگوئی به شکایت‌های صنعت پتروشیمی همزمان با برگزاری نخستین همایش بازرسی و پاسخگویی به شکایات صنعت پتروشیمی ایران با حضور حسن عباس زاده رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران و روسای بازرسی صنعت پتروشیمی رونمایی شد.

صنعت پتروشیمی با محوریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن حفظ وظیفه رگولاتوری نقش محوری بازرسی را به عنوان بازوی مدیریتی در شفافیت و پاسخگویی به ذینفعان ارج نهاده است و در این مسیر صنعت پتروشیمی نیازمند نهادی یکپارچه‌سازی و وحدت گرا به منظور هماهنگی کلیه سیاست گذاری، برنامه ریزی‌ها و اقدام‌های متعالی در امر بازرسی است.

این نظام نامه با هدف ایجاد سازوکاری نظام مند، جهت ساماندهی بازرسی و پاسخگویی به شکایات در سطح صنعت پتروشیمی و تعامل مثبت و سازنده با نهادها و مراجع نظارتی برون سازمانی تهیه شده است.

اجرای این نظام نامه افزون بر اینکه موجب افزایش دقت فرایند بازرسی و جلوگیری از فعالیت‌های موازی در این زمینه خواهد شد، بستر مناسبی را جهت ارتقای سلامت و شفافیت در نظام اداری و سازمانی و پیشگیری از فساد اداری در سطح صنعت پتروشیمی فراهم می کند. در این میان بهره گیری از کلیه ظرفیت ها و توانمندی‌های مدیریتی، تخصصی و کارشناسی صنعت پتروشیمی ضروری است.

از مهمترین اهداف این نظام نامه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1. نظارت عالیه بر فعالیت‌های بازرسی، نظارت بر عملکرد و رسیدگی به شکایات در راستای اهداف، سیاست‌ها و خط مشی‌های تعیین شده و حصول اطمینان از حسن صحت و سرعت انجام کارها در صنعت پتروشیمی در بخش‌های دولتی، هلدینگ‌های نیمه خصوصی و خصوصی و شرکتهای خصوصی مستقل با رعایت دقت و انصاف و بی‌طرفی در بررسی مسائل و تحلیل آن‌ها.
2. ایجاد ارتباط موثر سازمانی و تعیین نحوه تعاملات فی مابین اداره کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی (NPC) با هلدینگ‌ها و واحدهای بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت‌های خصوصی و در حال واگذاری.
3. تعامل و ارتباط سازنده و مناسب با سایر سازمان‌ها، مراجع و سایر نهادهای نظارتی و کنترلی
4. طراحی، استقرار و اجرای نظام خود ارزیابی در بخش شاخص‌های عمومی
5. توسعه فرهنگ خود نظارتی در بین آحاد مختلف کارکنان و مدیران در راستای اهداف عالیه دولت جمهوری اسلامی ایران
6. توسعه فرهنگ قانون گرایی و خودکنترلی با رویکرد پیشگیری از فساد و ارتقای سلامت اداری و سازمانی
۷. نظارت و ساماندهی فرایندها و فعالیت‌های بازرسی در قالب مصوبات و ابلاغیه‌های مدیریتی و سازمانی
8. حصول اطمینان از اجرای صحیح قوانین، مقررات، آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های جاری و تصویب اصلاحات پیشنهادی در قوانین و مقررات مربوطه در صنعت پتروشیمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.