تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر : 10370

معرفی نمایشگاه و برگزار کننده نمایشگاه ایران پلاست

معرفی نمایشگاه و برگزار کننده نمایشگاه ایران پلاست
مختصری از هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست

معرفی نمایشگاه ایران پلاست

نمایشگاه بین المللی ایران پلاست به دنبال فراهم کردن زمینه‌ای برای رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی و حضور این بخش از صنعت کشور در بازارهای جهانی است.

این نمایشگاه امروز بزرگترین رویداد صنعت پلاستیک در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود و در بین نمایشگاه‌های معتبر صنعت پلاستیک جهان طبقه‌بندی می‌شود.

این نمایشگاه ۱۷ دوره موفق را پشت سر گذاشته است.

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، هجدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست شهریورماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در چهار گروه مواد اولیه، محصولات پیش ساخته و ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات برگزار خواهد شد.

قدرت گرفتن صنعت پلاستیک کشور تنها یکی از مزایای برگزاری این نمایشگاه بوده است.

علاوه بر این در سایه برگزاری این نمایشگاه تشکل‌های مختلفی نیز به منظور حضور موثرتر بخش‌های مختلف صنایع پلاستیک شکل گرفت که زمینه ساز رقابت روزافزون و رونق بیشتر این صنعت شد.

معرفی برگزار کننده

نمایشگاه بین المللی ایران پلاست نخستین بار به ابتکار شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی و حضور در بازارهای جهانی در سال ۱۳۸۱ برگزار شد.

با توجه به نقش موثر شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تولید مواد اولیه مورد استفاده ی صنایع پایین دستی، این شرکت مدیریت برگزاری این نمایشگاه را در دست گرفت.

چهار دوره نخست این نمایشگاه با حضور مشاوران مجرب و با تجربه نمایشگاهی برگزار شد.

اما با برخی تغییرات ساختاری، برگزاری این نمایشگاه که صاحب اعتباری جهانی شده بود به روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی واگذار شد و از این دوره تاکنون روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی مدیریت برگزاری این نمایشگاه را برعهده گرفته است.

اکنون با تغییر نقش شرکت ملی صنایع پتروشیمی از یک شرکت مجری طرح و تولید کننده و فروشنده محصولات پتروشیمی به نقش توسعه گر چه در بخش بالادست صنعت و چه در بخش پایین دست این شرکت در جایگاه تسهیل‌گر و تبیین کننده نقشه راه آینده این صنعت متولی برگزاری این نمایشگاه است.

نقشی که می‌تواند زمینه حضور موثرتر و هدفمندتر صنایع پتروشیمی کشور را در بخش پایین دست در بازارهای منطقه‌ای که بازار اصلی کشور هستند فراهم کند.

از این رو این شرکت قصد دارد برگزاری نمایشگاه‌های منطقه‌ای را در کشورهای همسایه برنامه ریزی و اجراء نماید تا زمینه حضور تولیدکنندگان کشور در بازارهای هدف و صادراتی را فراهم آورد.

برای مشاهده اخبار، تصاویر، ویدئو و گزارشات اختصاصی فراز انرژی از این نمایشگاه اینجا کلیک کنید.

اسپانسر‌ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.