تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر : 14343

رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

نظام نامه شورای عالی بازرسی و پاسخگوئی به شکایات صنعت پتروشیمی رونمایی می‌شود

نظام نامه شورای عالی بازرسی و پاسخگوئی به شکایات صنعت پتروشیمی رونمایی می‌شود
رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: همزمان با برگزاری نخستین همایش بازرسی و پاسخگویی به شکایات صنعت پتروشیمی ایران، نظام نامه شورای عالی بازرسی و پاسخگوئی به شکایت‌های این صنعت رونمایی خواهد شد.

به گزارش فراز انرژی به نقل از نیپنا، وحید برزگررئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی به عنوان یک صنعت ارزش آفرین از جایگاه ویژه‌ای در امر تولید و ارزآوری در کشور برخوردار است و حفظ و توسعه این موقعیت متمایز، مستلزم بهره گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود در امر مدیریت و تولید است.

وی با بیان این که برای پایداری چنین مأموریت و رسالت خطیری، وجود نهاد نظارتی پویا، امری ضروری است گفت: بازرسی به عنوان یکی از ارکان موثر در حفظ و استمرار ارزش آفرینی سازمانی، از جایگاه خاصی در فرآیند عالی شرکت‌ها برخوردار است.

برزگز افزود: برگزاری همایش‌های تخصصی به ویژه در حوزه‌های نظارتی و بازرسی از رویکردهای مهم در امر تعامل، همراستایی و وحدت رویه در صنایع پتروشیمی برخوردار است.

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی با مرکزیت شرکت ملی صنایع پتروشیمی (NPC) ضمن حفظ وظیفه رگولاتوری نقش محوری بازرسی را به عنوان بازوی مدیریتی در شفافیت و پاسخگویی به ذینفعان ارج نهاده است. بدین منظور صنعت پتروشیمی نیازمند نهادی یکپارچه ساز و وحدت گرا به منظور هماهنگی کلیه سیاست گذاری، برنامه ریزی‌ها و اقدامات متعالی در امر بازرسی است.

برزگر تصریح کرد: هدف از همایش آتی، ایجاد همراستایی کلیه موارد فوق و تبادل نظر پیرامون سیاست ها، سیستم ها، رویه ها، رویکردها و برنامه‌های حال حاضر و آینده در امر بازرسی و پاسخگویی به شکایات است.

رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: با عنایت به اهداف ذکر شده، استراتژی‌های محوری در همایش به شرح ذیل است:

۱- تدوین سند راهبردی و استراتژی‌های هوشمندانه در حیطه بازرسی که محور اصلی آن، ایجاد سازو کاری بازدارنده و انسان مدارانه قبل از رخ داد مشکل/ حادثه در سازمان است.

۲- استراتژی پاسخگویی به شکایات: با استفاده از روش‌های علمی، مدیریتی و با بهره گیری از ظرفیت‌های استاندارد ISO37001 و بالاتر با هدف تسهیل و ارائه راهکارهای نوین در شرکت‌ها.

۳- استراتژی شفاف‌سازی و مسئولیت‌پذیری:

رکن اصلی در فرآیند سلامت سازمانی و اداری با بهره گیری از ظرفیت‌های مدیریتی، فرآیندی، سازمانی، منابع انسانی با رویکرد تعالی رویکردها:

۱- ایجاد شورای هماهنگ کننده راهبردی در صنعت پتروشیمی از طریق تدوین و استقرار نظام نامه بازرسی صنعت پتروشیمی

۲- تشکیل کارگروههای هماهنگی و تخصصی بر اساس حوزه‌های حرفه‌ای (تولید، HSE، منابع انسانی، مالی و…) با رویکرد حل مسأله

۳- تدوین برنامه جامع آموزش و توسعه مدیران شرکت‌ها و همکاران بازرسی در حیطه‌های مرتبط طبق استانداردها و سرفصل‌های مصوب

۴- ایجاد اتاق فکر روسای بازرسی و پاسخگویی به شکایات با هدف تسهیل فرآیندها و تحقق زنجیزه ارزش در صنعت پتروشیمی

۵- هوشمندسازی و استانداردسازی فرآیندهای بازرسی و پاسخگویی به شکایات مطابق با چارچوب‌های فرهنگی، قانونی، بین المللی و…

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.