عبدالرسول دشتی
به بهانه روز پتروشیمی، «نگاه متفاوت مجموعه شورای اطلاعرسانی دولت به جایگاه روابط عمومی»

نخستین دیدار رو در رویی که با او داشتم در نمایشگاه اردیبهشت اکسپو ۲۰۲۵ رخ داد. ایشان با اصرار بر این نکته تاکید داشت که تمام اقدامهایی که در مجموعههای پتروشیمی صورت گرفته باید بطور کامل و مرتب اطلاعرسانی شود تا مردم در جریان این کارها قرار گرفته و خوشحال شوند. کار گفتگو و تبادل نظر در این رابطه ادامه داشت تا اینکه وی گفت من با توجه به تجربهای که دارم میگویم که باید این کارها را انجام میدادید و حتی با طعنه گفت تمام هزینههایی که برای تبلیغ کارهای انجام شده پرداخت میکنید به یک درصد هزینههای سازمانتان هم نمیرسد.
در پاسخ به ایشان ناچارا گفتم من بیش از سه دهه سابقه کار در روابط عمومی شرکتهای مختلف مجموعه صنعت نفت را دارم و تجارب سختی مانند مسئولیت ستاد اطلاعرسانی کارت هوشمند سوخت در دهه هشتاد را برعهده داشته ام.
پاسخم ایشان را قانع نکرد و نقطه نظرات خودشان را ابراز میکردند. ناچارا به ایشان گقتم یک کارشناس روابط عمومی باید برخی مواقع دقیقا خلاف جریان اطلاعرسانی حرکت کند و برخی اقدامهای صورت گرفته را اطلاعرسانی ننماید. این بار کمی تندتر به مخالفت برخاست و شرایط به گونهای شد که ناچار شدم در پاسخ او نمونه روشنی را مثال بزنم.
لذا رو به ایشان، همراهان وی و سایر افراد حاضر در جلسه گفتم: «سال ۹۴ یا ۹۵ دقیقا فردای روزی که کنگره امریکا پتروشیمی ایران را تحریم کرد ما در هتلی در تهران قرارداد یک میلیارد یورویی فاینانس را با دو شرکت ژاپنی امضا کردیم».
سپس ادامه دادم آن روز اگر این خبر را منتشر میکردیم تیتر اول اکثر رسانهها یقینا این جمله میشد که: «مشت محکمی بر دهان کنگره امریکا»! اما انتشار آن خبر میتوانست با فشار امریکا موضوع فاینانس یک میلیارد یورویی دریافتی را منتفی کند.
به او گفتم شما جزو افراد ریشه دار در شورای اطلاعرسانی دولت آقای پزشکیان هستید و دیروز ترامپ گفته «هر شرکتی از ایران نفت یا محصولات پتروشیمی بخرد را تحریم میکند». اگر خود را صاحب تجربه بیشتری در اطلاعرسانی میدانید بیایید راهکار موثر و قایل اجرا به ما نشان دهید تا با کمک شما به گونهای اطلاعرسانی کنیم که گرفتار تحریمهای جدید امریکا نشویم.
شخصا اعتقاد ایشان به چنین دیدگاهی نسبت به کار روابط عمومی را با توجه به سابقه و تجربه ایشان در کار مدیریت روزنامه و روزنامه نگاری میدانم.
دیدگاهی که این روزها در انتخاب مدیران روابط عمومی سازمانها نقش برجستهای به خود گرفته مشابه همین اعتقاد است که اصل و اساس کار یک روابط عمومی را در خبرپردازی میداند و حاصل چنین دیدگاهی را میتوان در میزان تاثیرگذاری موثر حال حاضر عملکرد دستگاه اطلاعرسانی دولت ارزیابی کرد.
برچسب ها :روابط عمومی ، عبدالرسول دشتی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0