تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر : 3970

مصطفی متدین، مدیرعامل پیدمکو

مدیریت ارزش در عرصه پتروشیمی

مدیریت ارزش در عرصه پتروشیمی
صنعت پتروشیمی در کشور عزیزمان، مولد فرصت‌ها و ارزش‌های افزوده مالی، اعتباری، اجتماعی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای زیادی بوده که احصا و اشاره به آن‌ها مجالی گسترده می‌طلبد.

تبدیل مواد خام (نفت و گاز) به محصولات کاربردی و پرتقاضا در بازار، مصداق عینی ایجاد ارزش‌افزوده به سود منافع اقتصادی و صنعتی کشورمان است. فرآورده‌ها و کالاهایی که توسط واحدهای پایین‌دست صنعت پتروشیمی و در مراحل نهایی به مردم و مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود، می‌تواند به مزیت رقابتی ما با دیگر کشورها و بازیگران فعال در این عرصه تبدیل شود.

همان‌گونه که اشاره شد، مدیریت صنایع پتروشیمی برای کشور (علاوه بر ارزش ذاتی)، ارزش‌افزوده به‌دنبال خواهد داشت.

در اینجا مفهوم «مدیریت ارزش» نمود و عینیت جدی‌تری پیدا می‌کند. احصای ظرفیت‌ها و توانایی افراد، منابع و شرکت‌ها و متعاقبا توسعه مهارت‌ها و ارتقای هم‌افزایی مجموعه‌های دخیل در صنعت پتروشیمی درمسیر ارتقای سطح بهره‌وری اقتصادی و عملیاتی کشور در این عرصه، یک الزام محسوب می‌شود. این همان «مدیریت ارزش» وبه‌عبارت بهتر، هدایت داشته‌ها وتامین بایسته‌ها در یک مدار خروجی‌محور است.

«ابتکار عمل‌»، شالوده و روح حاکم بر فرآیند مدیریت ارزش در صنعت پتروشیمی را تشکیل می‌دهد.

بدون‌شک هر مجموعه یا سازمانی که بتواند از خلاقیت خود در مسیر اتصال سریع و عمیق‌تر اجزا و هدایت عملیاتی آن‌ها به‌سوی نقطه مطلوب بهره گیرد، در این حوزه موفق‌تر است.

توجه به مدیریت ارزش در عرصه پتروشیمی سبب می‌شود تا از نگاه منفعلانه و غیررقابتی در این عرصه فاصله گرفته و بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم.

اگر مدیریت ارزش در صنعت پتروشیمی به‌خوبی تحقق یابد، نه فقط موفقیت نهایی را ایجاد، بلکه تضمین خواهد کرد.

مصطفی متدین | تحلیلگر حوزه صنعت پتروشیمی، مدیرعامل پیدمکو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.